Kalendář akcí
24. 5. 2024
Didaktické zásady v předmětech STEM
akreditovaný seminář pro (provázející) učitele
8:30- 14:30 (8 VH), CPTO UJEP, aula CP-1.03
lektorky: PhDr. Ing. Silvie Svobodová, Ph.D. a doc. PhDr. Kateřina Jančaříková, Ph.D. z PřF UJEP
seminář je zdarma, nutná předchozí registrace ZDE, kapacita omezena (max. 90 účastníků, v případě velkého zájmu mají přednost provázející učitelé PřF UJEP)
zajištěno drobné občerstvení, oběd možno zakoupit v menze na místě
anotace: Všichni učitelé chtějí „učit správně“. Někteří méně zkušení učitelé možná tápou, co to přesně znamená. Ti zkušenější to dokážou mnohdy docela dobře vystihnout. Ale pro všechny učitele může být někdy těžké vzpomenout si a uvědomit, co všechno k této skutečnosti patří. V takové situaci jsou užitečnou oporou didaktické zásady (principy). Didaktické zásady jsou obecná doporučení týkající se procesu výuky, zahrnující požadavky na organizaci, průběh a efektivitu vzdělávání, volbu didaktických prostředků a nástrojů interpretace a prezentace učiva žákům. Jejich znalost a respektování didaktických zásad patří k základním a stále platným profesním dovednostem každého dobrého pedagoga napříč všemi stupni vzdělávacího systému. Znalost didaktických zásad může být významnou pomůckou při plánování, přípravě, realizaci i zpětném hodnocení vzdělávacích aktivit. Přírodovědné vzdělávání má jistá specifika, která se pochopitelně promítají i do uvažování o tom, jak učit správně přírodovědná témata, a také do uvažování o didaktických zásadách v přírodovědném vzdělávání. Součástí semináře bude rovněž ukázka praktické aplikace zásad.
8:30- 14:30 (8 VH), CPTO UJEP, aula CP-1.03
lektorky: PhDr. Ing. Silvie Svobodová, Ph.D. a doc. PhDr. Kateřina Jančaříková, Ph.D. z PřF UJEP
seminář je zdarma, nutná předchozí registrace ZDE, kapacita omezena (max. 90 účastníků, v případě velkého zájmu mají přednost provázející učitelé PřF UJEP)
zajištěno drobné občerstvení, oběd možno zakoupit v menze na místě
anotace: Všichni učitelé chtějí „učit správně“. Někteří méně zkušení učitelé možná tápou, co to přesně znamená. Ti zkušenější to dokážou mnohdy docela dobře vystihnout. Ale pro všechny učitele může být někdy těžké vzpomenout si a uvědomit, co všechno k této skutečnosti patří. V takové situaci jsou užitečnou oporou didaktické zásady (principy). Didaktické zásady jsou obecná doporučení týkající se procesu výuky, zahrnující požadavky na organizaci, průběh a efektivitu vzdělávání, volbu didaktických prostředků a nástrojů interpretace a prezentace učiva žákům. Jejich znalost a respektování didaktických zásad patří k základním a stále platným profesním dovednostem každého dobrého pedagoga napříč všemi stupni vzdělávacího systému. Znalost didaktických zásad může být významnou pomůckou při plánování, přípravě, realizaci i zpětném hodnocení vzdělávacích aktivit. Přírodovědné vzdělávání má jistá specifika, která se pochopitelně promítají i do uvažování o tom, jak učit správně přírodovědná témata, a také do uvažování o didaktických zásadách v přírodovědném vzdělávání. Součástí semináře bude rovněž ukázka praktické aplikace zásad.
Workshop ROSTLINY VŠEMI SMYSLY
termín: 24. 5. 2024
čas: 15.00- 18.00
pořadatel: KBI a CPPV PřF UJEP
místo: Naučný botanický park KBI PřF UJEP, Za Válcovnou 1000/8, Ústí nad Labem (učebna č. 103 a park)
přihlašování: silvie.svobodova@ujep.cz

čas: 15.00- 18.00
pořadatel: KBI a CPPV PřF UJEP
místo: Naučný botanický park KBI PřF UJEP, Za Válcovnou 1000/8, Ústí nad Labem (učebna č. 103 a park)
přihlašování: silvie.svobodova@ujep.cz
