Kalendář akcí
Insights into Teaching With and About Diverse Digital Technologies in Mathematics Education in Germany
Zveme na přednášku vedenou kolegyní z drážďanské univerzity. Přednáška proběhne v anglickém jazyce se simultánním překladem do češtiny. Více informací v pozvánce.
Integrace digitálních technologií do výuky matematiky na středních školách je stále důležitějším tématem. Na jedné straně tato integrace nabízí mnoho nových příležitostí k obohacení výuky a učení. Na druhé straně je však třeba věnovat značné množství času učení se dovednostem souvisejícím s technologiemi a specifickým zařízením. To vyvolává otázky ohledně cíleného využívání těchto nástrojů. Nejprve tato přednáška poskytne stručný přehled klíčových nástrojů používaných ve výuce matematiky v Německu. Dále se budeme zabývat tím, jak dva velmi odlišné nástroje podporují vzdělávací cíle, zvyšují angažovanost a podporují hlubší porozumění matematickým konceptům. Jedním z nástrojů je CAS (Computer Algebra Systém) a bude představeno jeho využití jak na SŠ, tak i v přípravě budoucích učitelů na TU Dresden i v rámci dalšího školení učitelů. Přednáška bude zakončena představením využití laserových řezaček ve výuce matematiky – propojení klasických konstrukcí a pojmů z geometrie se systémy dynamické geometrie a digitálního modelování a výroby.

Integrace digitálních technologií do výuky matematiky na středních školách je stále důležitějším tématem. Na jedné straně tato integrace nabízí mnoho nových příležitostí k obohacení výuky a učení. Na druhé straně je však třeba věnovat značné množství času učení se dovednostem souvisejícím s technologiemi a specifickým zařízením. To vyvolává otázky ohledně cíleného využívání těchto nástrojů. Nejprve tato přednáška poskytne stručný přehled klíčových nástrojů používaných ve výuce matematiky v Německu. Dále se budeme zabývat tím, jak dva velmi odlišné nástroje podporují vzdělávací cíle, zvyšují angažovanost a podporují hlubší porozumění matematickým konceptům. Jedním z nástrojů je CAS (Computer Algebra Systém) a bude představeno jeho využití jak na SŠ, tak i v přípravě budoucích učitelů na TU Dresden i v rámci dalšího školení učitelů. Přednáška bude zakončena představením využití laserových řezaček ve výuce matematiky – propojení klasických konstrukcí a pojmů z geometrie se systémy dynamické geometrie a digitálního modelování a výroby.
