Lesson Studies
„Lesson studies“ je unikátní metoda profesního rozvoje učitelů.
Metoda „Lesson studies“ je propracovaným a v zahraničí ověřeným nástrojem pro zvyšování pedagogických kompetencí učitelů. Patří k metodám profesního rozvoje učitelů, která umožňuje významné prohloubení jejich znalostí didaktického obsahu a zvyšuje dovednost reflektovat výuku. Výstupem cyklu LS jsou výukové a metodické materiály pro konkrétní výuku a obvykle také komentované videonahrávky z výuky.
Cykly LS probíhají
- v celém Ústeckém kraji,
- po celý školní rok,
- s učiteli 1. i 2. stupně základní školy a s učiteli středních škol,
- s učiteli s aprobací
- matematika,
- zeměpis/geografie,
- přírodopis/biologie a enviromentální výchova,
- informatika,
- chemie.
Pokud se schcete do cyklu v rámci Lesson Studies zapojit, kontaktujte garanta aktivity dr. Magdalenu Krátkou (magdalena.kratka@ujep.cz) z CPPV PřF UJEP, případně garanta některého připravovaného cyklu.
Připravované cykly:
- matematika, přechod 1. a 2. stupně ZŠ, okr. Teplice, garant dr. J. Přibyl (jiri.pribyl@ujep.cz), předpokládaný začátek září 2025
- přírodopis – výuka tématu Fotosyntéza, 1. st. ZŠ, okr. Litoměřice, garant Mgr. M. Pelikánová (monika.pelikanova@ujep.cz), předpokládaný začátek září 2025
- matematika, 2. st. ZŠ, Chlumec, Teplice a okolí, garant dr. M. Krátká (magdalena.kratka@ujep.cz), předpokládaný začátek září 2025
Probíhající cykly:
- zeměpis, 2. st. ZŠ, okr. Teplice, garant dr. P. Trahorsch (petr.trahorsch@ujep.cz)
- informatika, 2. st. ZŠ, okr. Ústí n. L. a Teplice, garant dr. P. Kuba (pavel.kuba@ujep.cz)
Uzavřené cykly:
- matematika – povrch a objem válce, 2. st. ZŠ (8. roč.), Ústí n. L. a Hrob, garant dr. M. Krátká
- matematika – pravděpodobnost, SŠ (4. roč. gymnázia), Ústí n. L., garant dr. M. Krátká
Aktivita Lesson studies v přírodovědném vzdělávání je realizována v rámci projektu RUR – Region univerzitě, univerzita regionu. Tento projekt je spolufinancován Evropskou unií.
Cílem projektu je nastavit v řešených oblastech udržitelné mechanismy, které díky svému transformačnímu potenciálu povedou k systémovým změnám. To znamená nastavit dlouhodobý systém generování a aplikace odborných výstupů explicitně zaměřených na transformaci regionu. Projekt tak cílí na kvalitu vzdělání, kvalitu rozhodování a kvalitu života obyvatel regionu.
Termín realizace projektu: 10/2023 – 12/2027