Téma |
Anotace |
Garant |
Kontakt |
Dálkový průzkum vegetace (využití dronů a satelitů ve fyziologii rostlin) |
Anotace na vyžádání |
Mgr. Hana Auer Malinská, Ph.D. |
hana.malinska@ujep.cz |
Environmentálně zaměřený výukový program (VOLNÉ TÉMA) |
Anotace na vyžádání |
PhDr. Ing. Silvie Svobodová, Ph.D. |
silvie.svobodova@ujep.cz |
Environmentální charakteristika lokalit v okolí školy jako výukové téma |
Anotace na vyžádání |
PhDr. Ing. Silvie Svobodová, Ph.D. |
silvie.svobodova@ujep.cz |
Etologie hrošíka iberijského |
Anotace na vyžádání |
Ing. Markéta Gloneková, Ph.D. |
marketa.glonekova@ujep.cz |
Greta : idol milovaný či nenáviděný? |
Aktivistka Greta Thunberg vzbuzuje silné emoce. Cílem práce je zmapovat postoje českých středoškoláků k ní a ke klimatickému hnutí, jehož je mluvčí. Kvalitativní metoda výzkumu. |
doc. PhDr. Kateřina Jančaříková, Ph.D. |
katerina.jancarikova@ujep.cz |
Kompostování |
Kompostování je znovuobjeveným a stále populárnějším způsobem zacházení s bioodpady. Cílem práce je monitorovat kompostování a vermikompostování na školách. Kombinovaný výzkum. SWOT analýza. Po domluvě je možné cíle práce upravit dle návrhů řešitele. |
doc. PhDr. Kateřina Jančaříková, Ph.D. |
katerina.jancarikova@ujep.cz |
LLM jako pomůcka pro vysvětlení konceptů buněčné a molekulární biologie |
Anotace na vyžádání |
Mgr. Michaela Liegertová, Ph.D. |
michaela.liegertova@ujep.cz |
Modelové plemeno psa |
Plemena psa domácího se od sebe odlišují nejen vzhledem, původem, ale i chováním. Řešitel práce si vybere modelové plemeno psa a bude se mu důkladně věnovat za pomoci kombinovaných metod výzkumu (standard, historie, plemenné knihy, postoje lidí k tomuto plemeni, kazuistiky aj.). |
doc. PhDr. Kateřina Jančaříková, Ph.D. |
katerina.jancarikova@ujep.cz |
Modelový invazní druh |
Problematika invazních druhů je v současné době jedním z nejvíce řešených ekologických témat. Řešitel práce si vybere jeden modelový invazní druh, který se vyskytuje v okolí školy a bude se mu důkladně věnovat za pomoci kombinovaných metod výzkumu (historie šířením, způsoby omezení jeho výskytu, postoje lidí k tomuto druhu a k opatřením na omezení jeho výskytu, mapování výskytu aj.). |
doc. PhDr. Kateřina Jančaříková, Ph.D. |
katerina.jancarikova@ujep.cz |
Moderní aplikace na poznávání přírody |
V posledních 10 letech se rozšířily možnosti poznávání přírody. Existuje celá řada aplikací na určování rostlin, zvuků ptáků, nerostů apod. Nebo skupin na sociálních sítích sdružených za účelem učování problematickcýh druhů. Cílem práce je monitrovat tyto moderní aplikace. Jaké z ncih jsou nejoblíbenější. Co si myslí učitelé a žáci o těchto nástrojích. Dotazníkové šetření. SWOT analýza. Po domluvě je možné cíle práce upravit dle návrhů řešitele. |
doc. PhDr. Kateřina Jančaříková, Ph.D. |
katerina.jancarikova@ujep.cz |
Postoje žáků SŠ/ G k umělé inteligenci |
Umělá inteligence (AI) je v posledních měsících velmi diskutovaným nástrojem. Někteří se jí obávají, jiní se učí ji využívat. Jaké k AI zaujímají postoje středoškolští studenti a jejich učitelé? Dotazníkové šetření. Po domluvě je možné cíle práce upravit dle návrhů řešitele. |
doc. PhDr. Kateřina Jančaříková, Ph.D. |
katerina.jancarikova@ujep.cz |
Zájmový chov/Pěstování rostlin ve škole a možnosti jeho využití v rámci výuky |
Anotace na vyžádání |
PhDr. Ing. Silvie Svobodová, Ph.D. |
silvie.svobodova@ujep.cz |