Kalendář akcí
Květen 2024
11. 5. 2024
Přednáška Invazní druhy a metodika implementace biologie invazí do výuky
lektoři doc. ing. Jiří Patoka, PhD., Dis. a Mgr. Barbora Patoková
čas: 15:00 – 20:00
místo: Naučný botanický park KBI PřF UJEP, Za Válcovnou 1000/8, Ústí nad Labem (učebna č. 103 a park)
přihlašování: katerina.jancarikova@ujep.cz
čas: 15:00 – 20:00
místo: Naučný botanický park KBI PřF UJEP, Za Válcovnou 1000/8, Ústí nad Labem (učebna č. 103 a park)
přihlašování: katerina.jancarikova@ujep.cz
13. 5. 2024
Fyzikální čajovna před prázdninami
Tradiční setkání, na kterém se můžete inspirovat nápady kolegů fyzikářů. Pozvání na čajovnu přijala Mgr. Ivana Hotová, která promluví o své osobní zkušenosti z neznámkování i o tom, jak to vnímají žáci a rodiče. Můžete se také těšit na pokusy a další tipy do vaší výuky.
Seminář je pořádán v pondělí 13. května 2024 od 16 h v místnosti 2.38 na katedře fyziky (2. p.) v budově Centra přírodovědných a technických oborů (CPTO), Pasteurova 15, Ústí nad Labem.
Přijďte s námi pobýt a podělit se také o své nápady a zkušenosti! Velmi vítáni jsou i studenti, kteří se o učitelování zajímají
Vaši účast prosím potvrďte na e-mailu eva.hejnova@ujep.cz do 5. 5. 2024.
POZVÁNKA
Seminář je pořádán v pondělí 13. května 2024 od 16 h v místnosti 2.38 na katedře fyziky (2. p.) v budově Centra přírodovědných a technických oborů (CPTO), Pasteurova 15, Ústí nad Labem.
Přijďte s námi pobýt a podělit se také o své nápady a zkušenosti! Velmi vítáni jsou i studenti, kteří se o učitelování zajímají
Vaši účast prosím potvrďte na e-mailu eva.hejnova@ujep.cz do 5. 5. 2024.
POZVÁNKA
14. 5. 2024
Formativní hodnocení v praxi
workshop pro (provázející) učitele
14:00- 17:45 (5 VH), CPTO UJEP, aula CP-1.03
lektorka: PhDr. Veronika Laufková, Ph.D. z Pedf UK
seminář je zdarma, nutná předchozí registrace ZDE, kapacita omezena (max. 35 účastníků)
anotace: V rámci workshopu si účastníci vyzkouší návrh kritérií ve skupině a následně formulaci zpětné vazby. Pozornost bude věnována také sebehodnocení a poskytování zpětné vazby formou propustek/exitek, které zlepšují plánování výuky. Všechny aktivity budou reflektovány a zakotveny s ohledem na nejnovější výzkumné poznatky.
20. 5. 2024
Seminář Dobré otázky v EVVO, Bečov nad Teplou
Akreditovaný seminář Dobré otázky v EVVO v Ekocentru Bečovská botanická zahrada ve spolupráci s ekocentrem Střevlík, lektorky doc. PhDr. Kateřina Jančaříková, Ph.D. a Mgr. Jana Modrá
Pro přihlášení a více informací kontaktujte prosím jana.modra@strevlik.cz (prohlídka botanické zahrady v programu).
Pro přihlášení a více informací kontaktujte prosím jana.modra@strevlik.cz (prohlídka botanické zahrady v programu).
24. 5. 2024
Didaktické zásady v předmětech STEM
akreditovaný seminář pro (provázející) učitele
8:30- 14:30 (8 VH), CPTO UJEP, aula CP-1.03
lektorky: PhDr. Ing. Silvie Svobodová, Ph.D. a doc. PhDr. Kateřina Jančaříková, Ph.D. z PřF UJEP
seminář je zdarma, nutná předchozí registrace ZDE, kapacita omezena (max. 90 účastníků, v případě velkého zájmu mají přednost provázející učitelé PřF UJEP)
zajištěno drobné občerstvení, oběd možno zakoupit v menze na místě
anotace: Všichni učitelé chtějí „učit správně“. Někteří méně zkušení učitelé možná tápou, co to přesně znamená. Ti zkušenější to dokážou mnohdy docela dobře vystihnout. Ale pro všechny učitele může být někdy těžké vzpomenout si a uvědomit, co všechno k této skutečnosti patří. V takové situaci jsou užitečnou oporou didaktické zásady (principy). Didaktické zásady jsou obecná doporučení týkající se procesu výuky, zahrnující požadavky na organizaci, průběh a efektivitu vzdělávání, volbu didaktických prostředků a nástrojů interpretace a prezentace učiva žákům. Jejich znalost a respektování didaktických zásad patří k základním a stále platným profesním dovednostem každého dobrého pedagoga napříč všemi stupni vzdělávacího systému. Znalost didaktických zásad může být významnou pomůckou při plánování, přípravě, realizaci i zpětném hodnocení vzdělávacích aktivit. Přírodovědné vzdělávání má jistá specifika, která se pochopitelně promítají i do uvažování o tom, jak učit správně přírodovědná témata, a také do uvažování o didaktických zásadách v přírodovědném vzdělávání. Součástí semináře bude rovněž ukázka praktické aplikace zásad.
8:30- 14:30 (8 VH), CPTO UJEP, aula CP-1.03
lektorky: PhDr. Ing. Silvie Svobodová, Ph.D. a doc. PhDr. Kateřina Jančaříková, Ph.D. z PřF UJEP
seminář je zdarma, nutná předchozí registrace ZDE, kapacita omezena (max. 90 účastníků, v případě velkého zájmu mají přednost provázející učitelé PřF UJEP)
zajištěno drobné občerstvení, oběd možno zakoupit v menze na místě
anotace: Všichni učitelé chtějí „učit správně“. Někteří méně zkušení učitelé možná tápou, co to přesně znamená. Ti zkušenější to dokážou mnohdy docela dobře vystihnout. Ale pro všechny učitele může být někdy těžké vzpomenout si a uvědomit, co všechno k této skutečnosti patří. V takové situaci jsou užitečnou oporou didaktické zásady (principy). Didaktické zásady jsou obecná doporučení týkající se procesu výuky, zahrnující požadavky na organizaci, průběh a efektivitu vzdělávání, volbu didaktických prostředků a nástrojů interpretace a prezentace učiva žákům. Jejich znalost a respektování didaktických zásad patří k základním a stále platným profesním dovednostem každého dobrého pedagoga napříč všemi stupni vzdělávacího systému. Znalost didaktických zásad může být významnou pomůckou při plánování, přípravě, realizaci i zpětném hodnocení vzdělávacích aktivit. Přírodovědné vzdělávání má jistá specifika, která se pochopitelně promítají i do uvažování o tom, jak učit správně přírodovědná témata, a také do uvažování o didaktických zásadách v přírodovědném vzdělávání. Součástí semináře bude rovněž ukázka praktické aplikace zásad.
24. 5. 2024